Pages

Sunday, September 14, 2014

Hari Malaysia

Well..
Lamenye x on.. so here is my new story..
aku bekerja sebagai Cashier di Mydin Tmn Saga Bazaar.
Actually i hav been working there almost 2 months.
Hari last aku bekerja pula 28 September 2014.
so aku just nak highlight cerita HARI MALAYSIA..(kebetulan yg tu je aku ad gamba kenangan)

Okay2. sudah merenung wajah aku ni.. haha..
so here is a little info


Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Tanah MelayuBorneo Utara (kini Sabah),Sarawak dan Singapura bagi membentuk Malaysia.
Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah sempena hari keputeraanYang Di-Pertua Negeri. Walupun pada awalnya Hari Malaysia bukan merupakan cuti am di Sarawak dan Semenanjung Malaysia[2], namun mulai tahun 2010, Hari Malaysia juga merupakan cuti am di semua negeri di Malaysia.[3]


No comments:

Post a Comment

Na Komen,Tak Nak lah.. Alaaa.. Komen Je La.. (^_^)